3 listopada br. kampania edukacyjna "Mam SM", która adresowana jest bezpośrednio do studentów medycyny, zawita do Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 2 PUM w Szczecinie. Dzięki tej akcji przyszli lekarze będą mogli poczuć, z jakimi problemami zmagają się chorzy na stwardnienie rozsiane.

Kampania "Mam SM" została zorganizowana z myślą o przyszłych lekarzach. "Cieszę się z kolejnej odsłony kampanii "Mam SM", która dedykowana jest specjalnie nam, studentom medycyny. Jako przyszli lekarze, wśród swoich pacjentów możemy spotkać osoby chore na SM. Już teraz doceniamy trafność i szybkość diagnozy. Jestem przekonany, że znajomość choroby ułatwi nam współpracę z pacjentami, którym będziemy mogli zalecić odpowiednią terapię" - mówi Łukasz Durajski z Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA - Poland, partnera kampanii.

Podczas dwudniowej akcji (3 i 4 listopada) - w holu przy Auli Kopernikańskiej Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 2 PUM w Szczecinie zostaną ustawione specjalne stoiska komputerowe, przy których w godz. 10:00 - 15:00 studenci będą mogli skorzystać z symulacji MamSM oraz otrzymać materiały edukacyjne na temat stwardnienia rozsianego.

"Dzięki tym akcjom młodzi ludzie mają możliwość nie tylko dowiedzieć się więcej o stwardnieniu rozsianym, ale również poprzez symulację, mogą poczuć to, czego doświadczają chorzy na co dzień. Ufam, że to ułatwi im zrozumienie pacjentów, a także pracę z ich rodzinami i bliskimi" - mówi Izabela Czarnecka, Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego, które jest jednym z organizatorów akcji.

Kampania "Mam SM" ma charakter edukacyjny. Jesienną edycję kampanii zainaugurowała 26 października akcja w Gdańsku, a kolejne zaplanowano na listopad w Bydgoszczy (9-10.11), Katowicach (16-17.11) i Wrocławiu (23-24.11). "Po raz kolejny z kampanią "Mam SM" chcemy dotrzeć do studentów medycyny, którzy po rozpoczęciu praktyki lekarskiej będą mieli styczność z chorymi na SM. Ważne jest, aby wówczas wiedzieli, jak rozmawiać o chorobie. Dlatego nieodłącznym elementem kampanii jest symulacja dostępna także w Internecie na www.MamSM.pl, która pozwala zrozumieć objawy choroby i codzienne trudności, z jakimi mają do czynienia chorzy na SM" - mówi Magdalena Bober z firmy Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o., która jest inicjatorem kampanii. Symulacja pozwala wcielić się w postać osoby chorej na SM, użytkownik ma za zadanie wykonać kilka codziennych czynności, które zdrowym osobom nie sprawiają kłopotu, zaś chorym na stwardnienie rozsiane nastręczają wiele trudności. Symulacja pokazuje, jakie problemy ze wzrokiem, słuchem, kontrolą ruchów czy utrzymaniem równowagi mogą mieć pacjenci. Aby zobrazować stan chorego na różnych etapach rozwoju choroby zadania zostały przygotowane na kilku poziomach trudności. Wiosną z innowacyjnym narzędziem edukacyjnym nt. stwardnienia rozsianego zapoznali się studenci medycyny z Warszawy, Poznania, Białegostoku, Krakowa i Lublina. Stoiska komputerowe odwiedziło ponad 1000 osób. Podczas pierwszej edycji kampanii rozdano setki broszur i ulotek na temat stwardnienia rozsianego oraz działalności PTSR.





tutaj lista pięciu ostatnio opublikowanych wiadomości
tutaj lista pięciu najczęściej czytanych wiadomości
Polub nas na facebooku Polub nas na facebooku