
Szkolenia dla Oddziałów PTSR - UCZYMY SIĘ SKUTECZNOŚCI
UCZYMY SIĘ BY DZIAŁAĆ SKUTECZNIEJ NA RZECZ CHORYCH NA SM W POLSCE
„By działać skuteczniej – wsparcie dla rozwoju instytucjonalnego Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego” to projekt realizowany od dnia 1.09.2024 do dnia 31.12.2026 r. W ramach projektu rozpoczęliśmy pierwszy cykl szkoleń on-line dla przedstawicieli 16 oddziałów terenowych PTSR z całej Polski dotyczące zagadnień związanych z fundraisingiem. Szkolenia prowadzą dla nas szkoleniowcy z https://hellooctopus.org/ Michał Serwiński i Marcin Gołąbek.
Naszym celem w projekcie jest oczywiście pracowanie lub aktualizacja strategii rozwoju organizacji. Szkolenia mają nam pomóc działać jeszcze skuteczniej i lepiej na rzecz naszego środowiska, ale przede wszystkim mają nam pomóc zdobywać środki na te działania i inicjatywy.
Celem szkoleń będzie:
● wyposażenie uczestniczek i uczestników w wiedzę nt. możliwych źródeł finansowania organizacji oraz ich specyfiki,
● określenie potencjalnych odbiorców działań fundraisingowych,
● zrozumienie podstawowych zasad budowania relacji z darczyńcami indywidualnymi oraz partnerami biznesowymi,
● pokazanie roli komunikacji, marketingu i brandingu w skutecznym pozyskiwaniu środków,
● poznanie podstawowych narzędzi wykorzystywanych w fundraisingu,
● poznanie podstaw przygotowania strategii działań fundraisingowych
● wyposażenie w podstawowe informacje pomocne podczas realizacji
skutecznej kampanii fundraisingowej,
● uwrażliwienie na kwestie związane z etycznymi aspektami fundraisingu
● próba wspólnego wypracowania taktyk, które mogą być wykorzystywane przez oddziały do pozyskiwania środków.
● zorganizowanie i uspójnienie działań komunikacyjnych i marketingowych, w tym bazowe określenie celów komunikacyjnych.
● dopasowanie komunikacji do potrzeb odbiorców oraz dobór odpowiednich kanałów komunikacyjnych i ich roli,
● poznanie skutecznych taktyk komunikacyjnych oraz metod mierzenia skuteczności komunikacji,
● budowanie spójnych działań promocyjnych.
● pomoc w stworzeniu sprawnego zespołu ds. komunikacji i promocji poprzez określenie niezbędnych umiejętności członków zespołu
● opracowanie prostego systemu zarządzania działaniami komunikacyjnymi, podział ról i zadań w zespole,
● zapoznanie z przydatnymi narzędziami wspomagającymi tworzenie treści i działania zespołu,
● tworzenie atrakcyjnych treści poprzez identyfikację dobrych i złych praktyk,
● nauka tworzenia skutecznych treści dopasowanych do różnych kanałów komunikacji i oczekiwań odbiorców,
● poznanie narzędzi wspierających tworzenie treści i współpracę w zespole.
Projekt jest finansowany z Narodowego Instytutu wolności Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Program Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030.