Kongres Humanizacji Medycyny
W ramach całego wydarzenia eksperci prowadzili dyskusje w celu zrozumienia procesów i identyfikacji słabych i silnych stron wdrażania idei humanizacji z perspektywy pracowników jednostek ochrony zdrowia, uwzględniając również rolę kształcenia studentów i kształcenia podyplomowego, oraz niezmiernie ważnej roli samego pacjenta w tym systemie. Celem Kongresu Humanizacji Medycyny jest podjęcie tematyki odpowiedniej komunikacji w ochronie zdrowia w relacji lekarz – pacjent , jak i w relacji lekarz- inny personel medyczny. Temat ten jest szczególnie ważny w obecnej sytuacji, w której relacje pomiędzy personelem medycznym i pacjentami, jak również wewnątrz zespołów medycznych, mogą być jeszcze bardziej utrudnione.
Podczas wydarzenia było poruszono wiele ważnych tematów, podzielonych na ścieżki tematyczne.
Ścieżka edukacyjna dotyczyła kształcenia lekarzy, zarządzania placówkami medycznymi, uwrażliwienia personelu medycznego na potrzeby osób chorych.
Ścieżka psychologiczna dotyczyła tak ważnych tematów, jak prawidłowa komunikacja lekarz –pacjent, wsparcie osoby chorej, uwzględniające jego duchowość i zagadnienia etyczno-prawne w obszarze pomocy medycznej.
Pod czas paneli dyskusyjnych dotyczących pacjentów, były poruszane takie kwestie, jak dostęp do pełnej informacji o aktualnym stanie zdrowia chorego, problemy osób niepełnosprawnych w aktualnym systemie zdrowia, ograniczeń związanych ze skutkami pandemii i dostępem do leczenia.