ŚWIATOWY DZIEŃ SM 2012
Znamy już datę i motto Światowego Dnia SM 2012. Będzie on częścią 3-letniej kampanii MSIF (Międzynarodowej Federacji Stwardnienia Rozsianego). Slogan całej kampanii to „1000 Twarzy SM” (1000 Faces of MS), stawia on w centrum pacjenta – osobę z SM.
Tematy na kolejne lata to:
- 30 maja 2012 „Życie z SM”
- 29 maja 2013 „Młodzież”
- 28 maja 2014 „Dostęp do leków, leczenia, usług i terapii”
Temat „Życie z SM”: Co dla Ciebie oznacza SM? SM ma różne znaczenia dla różnych ludzi. Chcemy rozpocząć dialog między osobami z SM a resztą społeczeństwa. Światowy Dzień SM 2012 wykorzysta historie osób dotkniętych SM w celu podniesienia świadomości społecznej na temat skutków choroby. Powstanie interaktywna strona internetowa, która zostanie upubliczniona w Światowym Dniu SM. W 2012 kampania ma zlikwidować przepaść między osobami z SM a resztą społeczeństwa poprzez dzielenie się osobistymi doświadczeniami osób dotkniętych chorobą.
Kluczowe komunikaty kampanii:
- Nie jest znana przyczyna ani lek na SM.
- Objawy SM zazwyczaj uaktywniają się w wieku 24-35 lat i mogą utrzymywać się przez całe życie.
- Osoby dotknięte SM mają różne objawy choroby.
Kampania ma być kreatywna, zabawna, interaktywna. Przeprowadzi ją agencja „We love”, która tworzyła kampanie dla BBC, Coca Cola, Sony Ericsson, a obecnie pracuje na zlecenie MSIF. Kampania będzie przeprowadzona w sposób umożliwiający wizualizację symptomów choroby; rozmazany tekst, „drżące” wyrazy etc., ma być bezpośrednia i zmuszająca do zaangażowania. Co tydzień ma być publikowana nowa zagadka za pomocą serwisów społecznościowych, internetu i mediów drukowanych. Przez cały maj na specjalnie przygotowanej stronie internetowej będzie można umieszczać historie pacjentów, zdjęcia i cyfrowe pocztówki.
KALENDARIUM
2 maja 2012 – startuje strona „1000 Twarzy SM” do umieszczania pocztówek
2 – 29 maja 2012 – promocja strony przez organizacje SM
30 maja 2012 - upublicznienie strony z pocztówkami
W międzyczasie trwać będzie cotygodniowa komunikacja z osobami, które zamieściły pocztówkę.
NARZĘDZIA KAMPANII
- od 1 marca 2012 dostępne będą materiały w 5 językach (arabskim, angielskim, francuskim, portugalskim, hiszpańskim)
- zagadki
- internet
- ruchome bannery przyciągające uwagę
- media społecznościowe
- outdoor – 4 drukowane ogłoszenia
- prasa drukowana
IMPLEMENTACJA
Od nas zależy, jak upublicznimy kampanię. Co możemy zrobić?
- poinformować MSIF o planowanych działaniach
- wykorzystać materiały, które otrzymamy 1 marca
- wypromować akcję pocztówkową
- użyć mediów społecznościowych
- skorzystać z własnej inwencji i inicjatywy
Tylko od nas zależy, jak w tym roku przeprowadzimy akcję!
Luiza Wieczyńska
Zastępca Sekretarz Generalnej/Vice CEO