KRS 0000083356
Opcje ustawień
Kontakt

By działać skuteczniej - wsparcie dla rozwoju instytucjonalnego Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego

By działać skuteczniej - wsparcie dla rozwoju instytucjonalnego Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego
Cykliczne

By działać skuteczniej - wsparcie dla rozwoju instytucjonalnego Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego

PROJEKT, który ma odmienić naszą organizację.

Od 1 września  2024 r. Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego realizuje projekt finansowany z Narodowego Instytutu Wolności w ramach Programów Rozwoju Organizacji Obywatelskich (PROO).

Naszym celem w projekcie jest oczywiście pracowanie strategii rozwoju organizacji. Wszystkie aktywności podejmowane w ramach projektu mają nam pomóc działać jeszcze skuteczniej i lepiej na rzecz naszego środowiska, ale przede wszystkim mają nas nauczyć jak skutecznie zdobywać środki na te działania i inicjatywy. Celem ogólnym projektu jest powstanie i wdrożenie strategii rozwoju fundraisingu w PTSR.

Cele szczegółowe:

  1. opracowaniu ogólnej strategii fundraisingowej dla PTSR w perspektywie 5 letniej - powstanie strategii będzie wsparciem dla rozwoju instytucjonalnego i podstawą do dalszego funkcjonowania organizacji, w kolejnym okresie będzie można strategię aktualizować i wyznaczać kolejne cele do osiągnięcia dostosowując ja do potrzeb i sytuacji;
  2. przeprowadzeniu serii szkoleń/konsultacji z udziałem specjalistów, które poszerzą wiedzę i kompetencje osób działających w oddziałach o pozyskiwanie środków finansowych, pisanie projektów, skuteczny marketing i PR - podniesie standard pracy i jakość pracy poprawiając i wzmacniając jej stabilność finansową;
  3. przeprowadzeniu analiz, przy wsparciu specjalisty ds. FR, działań już prowadzonych i ich ewaluacji pod kątem efektywności, ekonomiczności i zasadności.

Działania, które będą podjęte w ramach projektu to m.in. szkolenia, warsztaty i spotkania grup roboczych, konferencja, konsultacje eksperckie i tutorskie przez cały czas trwania szkolenia, praca nad strategią i wypracowanie dokumentu strategii.

Efektem tych działań będzie wzmocnienie organizacji  -  poszerzenie źródeł finansowania w Oddziałach terenowych o nowe poza państwowe źródła finansowania (darowizny, zbiórki publiczne, odpłatną działalność pożytku publicznego, zbiórki urodzinowe na Fb, portale crowfundingowe itp.), wdrożenie konkretnych rozwiązań i działań, poprzez warsztaty i szkolenia oraz poszerzenie narzędzi do ich zdobywania oraz umiejętność obsługi tych narzędzi (media społ./apele).

W 2024 roku rozpoczęliśmy działania projektowe odbyły się szkolenia on-line, konsultacje specjalistyczne i tutorskie oraz spotkania grupy roboczej.

Szkolenia dla Oddziałów PTSR - UCZYMY SIĘ SKUTECZNOŚCI!

  • UCZYMY SIĘ BY DZIAŁAĆ SKUTECZNIEJ NA RZECZ CHORYCH NA SM W POLSCE
    Od dnia 1.09.2024 do dnia 27.11.2024 r. w ramach przedmiotowego projektu rozpoczęliśmy pierwszy cykl szkoleń on-line dla przedstawicieli z 16 oddziałów terenowych PTSR z całej Polski dotyczące zagadnień związanych z fundraisingiem.

    Szkolenia prowadzili dla nas szkoleniowcy z https://hellooctopus.org/ pan Michał Serwiński i pan Marcin Gołąbek.

    Celem I cyklu szkoleń będzie:
    ● wyposażenie uczestniczek i uczestników w wiedzę nt. możliwych źródeł finansowania organizacji oraz ich specyfiki,
    ● określenie potencjalnych odbiorców działań fundraisingowych,
    ● zrozumienie podstawowych zasad budowania relacji z darczyńcami indywidualnymi oraz partnerami biznesowymi,
    ● pokazanie roli komunikacji, marketingu i brandingu w skutecznym pozyskiwaniu środków,
    ● poznanie podstawowych narzędzi wykorzystywanych w fundraisingu,
    ● poznanie podstaw przygotowania strategii działań fundraisingowych
    ● wyposażenie w podstawowe informacje pomocne podczas realizacji
    skutecznej kampanii fundraisingowej,
    ● uwrażliwienie na kwestie związane z etycznymi aspektami fundraisingu
    ● próba wspólnego wypracowania taktyk, które mogą być wykorzystywane przez oddziały do pozyskiwania środków.
    ● zorganizowanie i uspójnienie działań komunikacyjnych i marketingowych, w tym bazowe określenie celów komunikacyjnych.
    ● dopasowanie komunikacji do potrzeb odbiorców oraz dobór odpowiednich kanałów komunikacyjnych i ich roli,
    ● poznanie skutecznych taktyk komunikacyjnych oraz metod mierzenia skuteczności komunikacji,
    ● budowanie spójnych działań promocyjnych.
    ● pomoc w stworzeniu sprawnego zespołu ds. komunikacji i promocji poprzez określenie niezbędnych umiejętności członków zespołu
    ● opracowanie prostego systemu zarządzania działaniami komunikacyjnymi, podział ról i zadań w zespole,
    ● zapoznanie z przydatnymi narzędziami wspomagającymi tworzenie treści i działania zespołu,
    ● tworzenie atrakcyjnych treści poprzez identyfikację dobrych i złych praktyk,
    ● nauka tworzenia skutecznych treści dopasowanych do różnych kanałów komunikacji i oczekiwań odbiorców,
    ● poznanie narzędzi wspierających tworzenie treści i współpracę w zespole.

    Prowadzący:
    Marcin Gołąbek: współtwórca agencji marketingowej hello octopus, konsultant ds. marketingu internetowego. Certyfikowany specjalista w zakresie tworzenia strategii, wykładowca akademicki. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia, doradza, tworzy plany i strategie, a także realizuje działania marketingowe oraz reklamowe dla klientów ze wszystkich sektorów (start’upy, biznes, uczelnie wyższe, organizacje społeczne). Ceni współpracę z organizacjami społecznymi i posiada bogate doświadczenie w tym zakresie. Współpracował z dużymi ogólnopolskimi i regionalnymi organizacjami, instytucjami kultury, bibliotekami. Współpracował przy digitalizacji ważnych i rozpoznawalnych ogólnopolskich eventów skierowanych do sektora społecznego i sektora edukacji.
    Michał Serwiński: z wykształcenia dziennikarz i kulturoznawca. Od 15 lat zawodowo związany z organizacjami społecznymi. Doświadczenia zdobywał m.in. w Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Polskiej Akcji Humanitarnej i Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Redaktor prowadzący bloga Sektor 3.0, współtwórca agencji hellooctopus.org, wieloletni wolontariusz centrum prasowego Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Współpracuje, szkoli i doradza organizacjom społecznym w zakresie fundraisingu, komunikacji i nowych technologii. W ostatnim roku pracował m.in. ze: Stowarzyszeniem Klon/Jawor (ngo.pl), Fundacją Civis Polonus (Program Równać Szanse), Fundacją Akademia Organizacji Obywatelskich, Fundacją Stocznia, Fundacją Court Watch Polska, Fundacją Emic, Fundacją Biuro Inicjatyw Społecznych.

     

    W 2025 roku kontynuujemy działania projektowe odbywają się szkolenia, konsultacje specjalistyczne i tutorskie oraz spotkania grupy roboczej w celu kontynuacji prac nas strategią, planowana jest również konferencja stacjonarna dla uczestników szkoleń.

    UCZYMY SIĘ BY DZIAŁAĆ SKUTECZNIEJ NA RZECZ CHORYCH NA SM W POLSCE
    Od dnia 26 lutego 2025 trwa II cykl szkoleń
    Celem trwających szkoleń będzie:
    • zaznajomienie uczestników i uczestniczek z myśleniem projektowym w organizacji;
    • poznanie podstawowych zasad tego jak tworzyć dobry wniosek projektowy;
    • wyposażenie uczestniczek i uczestników w wiedzę gdzie można pozyskiwać wsparcie;
    • analiza misji organizacji w kontekście tworzenia adekwatnych strategii pozyskiwania funduszy;
    • uwrażliwienie uczestników na analizę potrzeb organizacji pod kątem składania projektów;
    • poznanie podstaw tego jak wygląda proces aplikacyjny, jakie są elementy dobrego wniosku, jak zaprojektować budżet projektu oraz jak wygląda rozliczenie projektu;
    • zaznajomienie uczestników w informacje dotyczące PR organizacji pozarządowej i dbanie o jej wizerunek (czym jest PR, jak rozwijać tożsamość organizacji, kształtowanie wizerunku organizacji, kontakty z mediami, jakie powinny być strategie PR-owe i komunikacyjne).

Prowadzący:

Katarzyna Sadło właścicielka firmy Projekciarnia Katarzyna Sadło. Zajmuje się szkoleniami, doradztwem i publikacjami dla organizacji pozarządowych i przedsiębiorstw społecznych. Trenerka, konsultantka i autorka publikacji poradniczych dla organizacji pozarządowych. Była wieloletnia prezeska Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego. Związana także z Ogólnopolską Federacją Organizacji Pozarządowych, Funduszem Obywatelskim im. Henryka Wujca i Stowarzyszeniem Dialog Społeczny. Członkini zarządu Fundacji dla Polski. Katarzyna pisze o sobie "Swoje życie zawodowe (oraz znaczną część prywatnego) związałam z organizacjami pozarządowymi. Mam praktyczne doświadczenie (i teoretyczną wiedzę) z wielu obszarów funkcjonowania organizacji pozarządowych.  Współpracując z setkami organizacji jako trenerka i doradczyni widziałam już (prawie) wszystko, chętnie się więc dzielę się wiedzą i doświadczeniem, starając się robić to w przystępny sposób

Powrót