- O SM
- Życie z SM
- NMOSD/MOGAD
- PTSR
- Jak pomagamy
- Chcesz pomóc?
- Specjaliści
Infolinia
+48 22 127 48 50Od 1 września 2024 r. Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego realizuje projekt finansowany z Narodowego Instytutu Wolności w ramach Programów Rozwoju Organizacji Obywatelskich (PROO).
Naszym celem w projekcie jest oczywiście pracowanie strategii rozwoju organizacji. Wszystkie aktywności podejmowane w ramach projektu mają nam pomóc działać jeszcze skuteczniej i lepiej na rzecz naszego środowiska, ale przede wszystkim mają nas nauczyć jak skutecznie zdobywać środki na te działania i inicjatywy. Celem ogólnym projektu jest powstanie i wdrożenie strategii rozwoju fundraisingu w PTSR.
Cele szczegółowe:
Działania, które będą podjęte w ramach projektu to m.in. szkolenia, warsztaty i spotkania grup roboczych, konferencja, konsultacje eksperckie i tutorskie przez cały czas trwania szkolenia, praca nad strategią i wypracowanie dokumentu strategii.
Efektem tych działań będzie wzmocnienie organizacji - poszerzenie źródeł finansowania w Oddziałach terenowych o nowe poza państwowe źródła finansowania (darowizny, zbiórki publiczne, odpłatną działalność pożytku publicznego, zbiórki urodzinowe na Fb, portale crowfundingowe itp.), wdrożenie konkretnych rozwiązań i działań, poprzez warsztaty i szkolenia oraz poszerzenie narzędzi do ich zdobywania oraz umiejętność obsługi tych narzędzi (media społ./apele).
UCZYMY SIĘ BY DZIAŁAĆ SKUTECZNIEJ NA RZECZ CHORYCH NA SM W POLSCE
Od dnia 1.09.2024 do dnia 27.11.2024 r. w ramach przedmiotowego projektu rozpoczęliśmy pierwszy cykl szkoleń on-line dla przedstawicieli z 16 oddziałów terenowych PTSR z całej Polski dotyczące zagadnień związanych z fundraisingiem.
Szkolenia prowadzili dla nas szkoleniowcy z https://hellooctopus.org/ pan Michał Serwiński i pan Marcin Gołąbek.
Celem I cyklu szkoleń będzie:
● wyposażenie uczestniczek i uczestników w wiedzę nt. możliwych źródeł finansowania organizacji oraz ich specyfiki,
● określenie potencjalnych odbiorców działań fundraisingowych,
● zrozumienie podstawowych zasad budowania relacji z darczyńcami indywidualnymi oraz partnerami biznesowymi,
● pokazanie roli komunikacji, marketingu i brandingu w skutecznym pozyskiwaniu środków,
● poznanie podstawowych narzędzi wykorzystywanych w fundraisingu,
● poznanie podstaw przygotowania strategii działań fundraisingowych
● wyposażenie w podstawowe informacje pomocne podczas realizacji
skutecznej kampanii fundraisingowej,
● uwrażliwienie na kwestie związane z etycznymi aspektami fundraisingu
● próba wspólnego wypracowania taktyk, które mogą być wykorzystywane przez oddziały do pozyskiwania środków.
● zorganizowanie i uspójnienie działań komunikacyjnych i marketingowych, w tym bazowe określenie celów komunikacyjnych.
● dopasowanie komunikacji do potrzeb odbiorców oraz dobór odpowiednich kanałów komunikacyjnych i ich roli,
● poznanie skutecznych taktyk komunikacyjnych oraz metod mierzenia skuteczności komunikacji,
● budowanie spójnych działań promocyjnych.
● pomoc w stworzeniu sprawnego zespołu ds. komunikacji i promocji poprzez określenie niezbędnych umiejętności członków zespołu
● opracowanie prostego systemu zarządzania działaniami komunikacyjnymi, podział ról i zadań w zespole,
● zapoznanie z przydatnymi narzędziami wspomagającymi tworzenie treści i działania zespołu,
● tworzenie atrakcyjnych treści poprzez identyfikację dobrych i złych praktyk,
● nauka tworzenia skutecznych treści dopasowanych do różnych kanałów komunikacji i oczekiwań odbiorców,
● poznanie narzędzi wspierających tworzenie treści i współpracę w zespole.
Prowadzący:
Katarzyna Sadło właścicielka firmy Projekciarnia Katarzyna Sadło. Zajmuje się szkoleniami, doradztwem i publikacjami dla organizacji pozarządowych i przedsiębiorstw społecznych. Trenerka, konsultantka i autorka publikacji poradniczych dla organizacji pozarządowych. Była wieloletnia prezeska Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego. Związana także z Ogólnopolską Federacją Organizacji Pozarządowych, Funduszem Obywatelskim im. Henryka Wujca i Stowarzyszeniem Dialog Społeczny. Członkini zarządu Fundacji dla Polski. Katarzyna pisze o sobie "Swoje życie zawodowe (oraz znaczną część prywatnego) związałam z organizacjami pozarządowymi. Mam praktyczne doświadczenie (i teoretyczną wiedzę) z wielu obszarów funkcjonowania organizacji pozarządowych. Współpracując z setkami organizacji jako trenerka i doradczyni widziałam już (prawie) wszystko, chętnie się więc dzielę się wiedzą i doświadczeniem, starając się robić to w przystępny sposób